SphynxRazor

See tuhandeaastane paar asutas Süüria pagulaste abistamiseks mittetulundusühingu

Lexi Shereshewsky ja Demetri Blaisdell pole teie keskmine paar. Nad asuvad New Yorgis, räägivad vabalt araabia keelt ja on ettevõtte kaasasutajad Süüria fond , noor mittetulundusühing, mis on pühendunud käimasoleva pagulaskriisi lahendamisele.

Süüria fond töötab koos kohalike partneritega, et aidata pagulastele materiaalset tuge pakkuda, samal ajal töötades selle nimel, et laiendada Süüria laste haridusvõimalusi.

Lexi ja Demetri kohtusid kolledžis Egiptuses välismaal õppides. Pärast kooli lõpetamist kolisid nad kaheks aastaks koos Süüriasse ja armusid riiki täielikult. Nad lahkusid Süüriast 2010. aastal, mitte kaua enne seda, kui olukord seal halvemaks läks.

Alates 2011. aastast on Süüriat vallutanud sõda, vägivald ja hävingud. Peaaegu a veerand miljonit inimest on kaotanud oma elu ja veel umbes 12 miljonit on sunniviisiliselt ümberasustatud.

Praegu on riigis umbes seitse kuni kaheksa miljonit riigisiseselt ümberasustatud süürlast ja umbes neli miljonit Süüria põgenikku.

Lexil ja Demetril oli väga raske näha riiki, mida nad tundsid vägivaldse konflikti tõttu laastatud teise koduna, ja just seetõttu asutasid nad Süüria fondi. Nad ei saanud käed rüpes seista, sest riik, mis oli täis inimesi, kes olid neid avasüli vastu võtnud, kannatas jätkuvalt.

Nagu Lexi ütles,

Elasime Demetriga Süürias Damaskuses aastatel 2009 ja 2010. See oli hämmastav aeg seal viibida – see oli äärmiselt turvaline ja hakkas just turismile rohkem avanema. Selles iidses linnas – see on vanim pidevalt asustatud linn maakeral – oli uusi restorane, kunstigaleriisid ja kultuuriüritusi, millel on sügav ajalugu ning hämmastav toit ja traditsioonid... Seda riiki, mida me armastasime ja mida me armastasime, on olnud tõesti raske jälgida. elas sellisesse meeleheitesse langedes. Ma ütlen alati, et tänane Süüria ei ole see Süüria, mida me teadsime, vaid Süüria inimesed on. Mingil hetkel muutus uudiste vaatamine ilma midagi tegemata võimatuks. Kui me 2013. aastal esimest korda raha koguma hakkasime, olin ma vaimustuses sellest, kui palju toetust saime oma perelt ja sõpradelt ning milline oli selle mõju Süüria peredele. Oma jõupingutuste laiendamiseks asutasime selle ametliku mittetulundusühinguna ja saime valitsuselt staatuse 501(c)(3), nii et kõik Süüria fondile tehtud annetused on täielikult maksudest mahaarvatavad.

Oktoobris sõitsin Elite Daily nimel koos Süüria Fondiga Jordaaniasse, et olla oma silmaga tunnistajaks selle tööle.

Reisisime nädal aega mööda riiki, külastades põgenikke erinevates kohtades, alates väikestest maakogukondadest kuni elavate linnadeni kuni esimese ja suurima süürlaste põgenikelaagrini Jordaanias. Zaatari põgenikelaager (kus elab 80 000 süürlast).

Meil oli @ZaatariCamp külastades fantastiline ja valgusküllane päev. Aitäh, et meid võõrustasite! @Refugees pic.twitter.com/QSAuVk2yBg — Süüria fond (@TheSyriaFund) 20. oktoober 2015

ÜRO pagulasagentuuri (UNHCR) andmetel on Jordaanias umbes 600 000 Süüria põgenikku, kuid vaid umbes 20 protsenti elama põgenikelaagrites.

Kui süürlased otsustavad laagrites mitte elada, tähendab see, et nad peavad ise hakkama saama. See on keeruline mitmel põhjusel, mitte ainult seetõttu, et nad on sõja tõttu oma kodudest põgenenud, vaid ka seetõttu, et nad ei saa Jordaanias töölubasid.

Seetõttu keskendub Süüria fond peamiselt pagulaste abistamisele linnakeskkonnas, kuna nemad on kõige enam ohustatud.

Seitse päeva vaatasin aukartusega, kuidas Lexi ja Demetri töötasid väsimatult koos kohalike partneritega, et korraldada abi süürlastele üle Jordaania.

Vaatasin, kuidas nad Jordaania Ammanis elavatel turgudel süürlastele varustust kogusid – kõike alates talvemantlitest ja kingadest kuni köögitarveteni välja.

Vaatasin, kuidas nad külastasid pagulaste kogukonnakeskust, mida nad aitavad ehitada Jordaanias Azraqis, kus elavad tuhanded süürlased.

Vaatasin, kuidas nad suhtlesid õpilastega üle kogu riigi, suhtlesid nendega hellalt ja vestlesid pingevabalt araabia keeles.

Vaatasin, kuidas nad aitasid kõrbes telkides elavale väikesele põgenikekogukonnale klassiruumi ehitada.

Ja ma vaatasin, kuidas nad tõid selle sama kogukonna lastele talvejope ja koolitarbeid.

Oli ilus ja mõnes mõttes ülivõimas näha naeratusi nende laste nägudel, kui Lexi ja Demetri aitasid neil oma uued mantlid selga panna, mis hoiab neid karmil Jordaania talvel soojas. Me peame USA-s paljutki iseenesestmõistetavaks.

Meil oli hämmastav päev, kui jagasime Jordaania kirdeosas asuvatele linnapõgenikele talvepakke. #lootus #WeCareAboutSyria pic.twitter.com/TZqauTG6uv — Süüria fond (@TheSyriaFund) 21. oktoober 2015

Ajal, mil islamofoobia ja ksenofoobia vohavad ning suur osa maailmast suhtub pagulastesse kahtlustavalt, ei saa Lexi ja Demetri töö tähtsust üle hinnata.

Nad on võtnud oma kiirest ajakavast aega, et ennastsalgavalt aidata inimesi, kelle elu on sõda lõhkunud.

Samal ajal kui USA presidendikandidaadid ja teised poliitikud väidavad, et me ei peaks pagulasi aitama, lahkuvad Lexi ja Demetri oma igapäevatööst ning võtavad puhkuse, et reisida Lähis-Itta ja pakkuda abikäsi.

Maailm vajab rohkem nendesuguseid inimesi ja rohkem selliseid organisatsioone nagu The Syria Fund.

Vastupidiselt sellele, mida paljud läänes näivad arvavad, ei ole Lähis-Ida olemuselt ohtlik paik ja islam ei ole religioon, mida tuleks karta. Lexi ja Demetri, kes elasid aastaid Lähis-Idas, räägiksid teile esimestena. Ja osa põhjusest, miks nad Süüria fondi asutasid, oli piirkonna ja selle rahvaste negatiivsete arusaamade hajutamine. Nagu Demetri selgitas,

Esimese asjana mõtlen, kui mõtlen Süürias veedetud ajale, kui sõbralikud ja helded inimesed on... Kui me Damaskuses elasime, küsisid Ameerika sõbrad sageli, kuidas meid Süürias elavate ameeriklastena tajutakse. Kui midagi, siis inimesed olid veelgi sõbralikumad, kui said teada, kust me pärit oleme, eriti kui nad said aru, et oskame araabia keelt... Meid kutsuti kogu aeg teele või kohvile või õhtusöögile ning inimesed tahtsid kuulda meie riigist ja sellest, mida mõtlesime nende riigi peale... Minu jaoks on Süüria fond peaaegu sama palju arusaamade muutmiseks kui ka abivajajate abistamiseks. Peaaegu poolteist aastat, mille ma Süürias elasin, oli üks parimaid aegu mu elus. Kuna sõda on alanud, kipuvad kolleegid ja tuttavad USA-s minult küsima vägivalla, Islamiriigi või selle kohta, kas on võimalik mingi lahendus leida. Kuid iga kord, kui ma neid vestlusi pean, mõtlen sellele, kui imeline koht see oli elamiseks ja imelistele inimestele, keda ma seal kohtasin. Süüria, mida me teadsime, oli suurepärane koht ja see on jälle suurepärane koht. Vahepeal tunnen, et meil, kes me seal aega veetsime ning inimesi ja kultuuri armastama hakkasime, on kohustus teha kõik endast oleneva, et praegusel hädaajal aidata.

Kui rohkem inimesi jagaks Lexi ja Demetri suhtumist, oleks maailm kindlasti sallivam, kaastundlikum ja produktiivsem koht.

Selleks, et Süüria fond saaks jätkuvalt mõju avaldada, vajab see rahastamist. Kui olete huvitatud rohkem teada saama, külastage TheSyriaFund.org .

Ja vaadake allolevast videost lähemalt, millele Süüria fond Jordaanias viibides keskendus.

Toimetaja märkus: hoidke silm peal, et saada Elite Daily lähitulevikus visiidist Jordaaniasse rohkem kajastust.

Tsitaadid: 2015. aasta UNHCRi riigioperatsioonide profiil Jordaania (UNHCR) , Zaatari (UNHCR)